Webshop på Stadium
SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Eskilstuna United Damfotbollförening
Fotboll
F14

Välkomna till Eskilstuna United Flickor 2014!

Vi är ett härligt gäng med tjejer som har kul tillsammans både på och utanför fotbollsplanen!
Vårt fokus i laget är glädje, ansträngning och lärande.

Vi som ledare och föräldrar i laget hjälps åt för att på bästa sätt följa Svenska Fotbollsförbundets 5 riktlinjer för barn- och ungdomsfotboll. Ta gärna del av informationen och de filmer som finns på den här länken:
Riktlinjer (sisuidrottsbocker.se)

 

Vill du stödja föreningen och laget, nedan finns ett enkla sätt att bidra.
Vid varje inköp skänker Stadium en liten slant till lagkassan, du får din personliga bonus som vanligt (Du kan även välja att skänka hela din årsbonus till laget):

Stöd din förening (stadium.se)

Dags för årets uppesittarlotter och julkalendrar!
2025-09-03 21:01

För tredje året i rad drar vi igång försäljningen av Bingolottos uppesittarlotter inför den 23 december – ett viktigt inslag för att stärka tjejernas lagkassa. Nytt för i år är att vi i föräldragruppen beslutat att vi testar att även sälja Bingolottos julkalendrar.

 

Precis som tidigare har vi ett säljkrav, och i år innebär det att varje spelare säljer minst fyra enkellotter samt en julkalender.

 

Vi behåller också vårt gemensamma mål: att varje spelare försöker sälja minst 10 uppesittarlotter – gärna fler! Målet är nu kompletterat med att varje spelare minst säljer tre julkalendrar.

 

Så mycket tjänar vi per såld lott/kalender

Uppesittarlotterna har varit och är en betydande inkomstkälla för laget, och varje såld lott gör skillnad. Både uppesittarlotterna (enkellotter) och julkalendrarna kostar 100 kronor styck. Vi tjänar 38 kronor per såld lott och 50 kronor per såld kalender.

Redan nu kan ni börja höra av er till familj, släkt, vänner och bekanta – skicka ett sms och fråga hur många uppesittarlotter och/eller kalendrar de vill köpa!

 

Säljlista att lägga ut på jobbet!

För att underlätta försäljningen har vi i föräldragruppen uppdaterat säljlistan som ni kan lägga ut på era arbetsplatser. På så sätt kan kollegor förboka sina lotter – så se till att vara ute i god tid! Listan skickas ut till er alla via mejl inom kort.

 

Länk för beställning av antal lotter

Senare i höst kommer vi som vanligt att skicka ut en länk till ett formulär där ni fyller i hur många lotter och kalendrar som ni sålt. 

 

Leverans av lotter och kalendrar 

Lotterna kommer att levereras till Ulrika, Novalis mamma, i början av november. Om du/ni har några frågor maila ulrika@ahlberg.me eller slå en signal till 070-964 16 78 

 

Tack för ert engagemang!

Höstsäsongen igång!
2025-08-11 09:12

Vårsäsongen avslutades med Dalecarlia cup i Leksand där två lag spelade sex matcher vardera under tre dagar. Tjejerna lirade boll och skapade fina minnen tillsammans. Det ingick även ett besök på Leksands sommarland som var toppen, även om vädret kunde ha varit bättre/varmare.

 

Och nu är vi äntlingen är vi igång igen med fotbollen efter sommaruppehållet. Efter en vecka med träningar sparkade vi igång höstsäsongen med Hovet cup i Örebro. Vi ställde upp med två lag som spelade fyra matcher vardera mot Kumla, Lekeberg och Mullhyttan. 

 

Nu laddar vi för en höst med fotboll, heja United!

Matchvärdens viktiga roll - uppdaterad instruktion med ny uppgift
2025-04-25 12:01

Matchvärden har en viktig roll vid tjejernas matcher, och därför har vi uppdaterat instruktionerna för matchvärdens arbete inför den kommande säsongen. Det finns också en ny uppgift som åligger matchvärden i år. 

 

Nytt inför i år är att innan varje match ska det genomföras en så kallad Fair playhälsning, enligt ett manuskort som är framtaget av fotbollsförbundet. Texten ska läsas upp av matchvärden. Det kommer att finnas upptryckta manuskort för hälsningen i sjukvårdsväskorna som ledarna tar ut på plan inför varje match. 

 

Den uppdaterade instruktionen för matchvärdens arbete skickas ut till alla föräldrars mailadresser, eftersom dokumentfunktionen ännu inte är igång efter den tidigare hackerattacken mot Sportadmin.

 

Fair play-hälsningen i sin helhet ser ni nedan: 

Välkommen till matchen!

Innan vi drar i gång spelet vill vi påminna om att:
• Alla uppträder schysst, bidrar till god stämning och använder ett vårdat språk.
• Du som ledare är en vuxen förebild och agerar som sådan.
• Du som spelare är en bra kompis och peppar dina lagkamrater.
• Domaren är den som bestämmer och vi alla respekterar domarens beslut.

Nu hälsar vi på varandra och blåser i gång matchen. Lycka till!

Uppdaterad fikabordsinstruktion
2025-04-25 11:36

Snart drar seriematcherna igång och precis som förra säsongen, och på träningsmatcherna på försäsongen, kommer vi ha ett fikabord vid våra hemmamatcher. Alla pengar vi tjänar på fikat går direkt till tjejernas lagkassa.

 

Vartefter att ledarna kallar till match utser vi i föräldragruppen även en fikabordsansvarig för hemmamatcherna på Årby IP.

 

Instruktionen för fikaförsäljningen är uppdaterad efter lärdomar under förra säsongen. Eftersom inte Sportadmins alla funktioner är tillbaka sedan hackerattacken kommer instruktionen att skickas direkt till era allas mailadresser. 

 

Hör av er om ni har några frågor, hälsar föräldragruppen: Johanna (Tyra Ls mamma), Sandra (Alices mamma), Ulrika (Novalis mamma) och Petra (Tindras mamma).

Dags för pantrace!
2025-03-15 15:11

Nu kör vi igång med pantinsamlingen för laget. Målet är 5000 kronor och därför behöver alla spelarfamiljer bidra. Pantracet pågår fram till den 27 april.



Alla pengar vi samlar in går till tjejernas lagkassa. Varje flaska och burk räknas och vi vill självklart samla ihop så mycket pengar som möjligt. Målet är att samla in minst 5000 kronor.

 

Här är några tips för att samla in pant:

  • Hör av er till nära och kära
  • Lägg lapp i brevlådan hos grannarna eller knacka på hos dem
  • Samla in på jobbet
  • Göra inlägg i sociala medier

Vi i föräldragruppen har tagit fram en lapp som ni kan använda till grannarnas brevlådor eller till att lägga fram på jobbet. Lappen skickas till er separat per mail.

Respektive familj ansvarar för att panta de burkar och flaskor som de samlat in.

 

Ett tips är att använda pantautomaten på Retuna eller Ica Maxi där det går att ”hälla ner” en större mängd burkar och flaskor i automaten istället för att lägga in en burk/flaska i taget.

 

Efter att ni pantat swishar ni in beloppet till swishnunmret för lagkassan 123 260 42 13. Märk betalningen med ”pantrace” + spelarens namn så går det lättare att göra sammanställningen av resultatet.

 

Pantracet pågår till den 27 april, det vill säga veckan efter påsk så att vi även får med påskmustpanten! 

 
WEBSHOP PÅ STADIUM
Huvudsponsor
STARTELVAN
Annonsbild för gräsrotenAnnonsbild för gräsroten